Partner serwisu
Drogi i autostrady

Metro: Tunel Wisłostrady zamknięty na 2-4 miesiące

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Autor:

wu

Data publikacji:
31-08-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Metro: Tunel Wisłostrady zamknięty na 2-4 miesiące
Fot. Rynek Kolejowy
Dzisiaj przedstawiciele miasta i wykonawcy przedstawili na konferencji szczegóły związane z zabezpieczaniem tunelu Wisłostrady po przecieku, do jakiego doszło w nocy z 13 na 14 sierpnia na budowie stacji Powiśle. Uzupełnianie sporych ubytków w podłożu pod tunelem może zająć od dwóch do czterech miesięcy. Nie zapadły jeszcze decyzje w sprawie dalszej budowy stacji i ewentualnej zmiany miejsca startu tarcz.

Wiadomo, że ubytki pod tunelem Wisłostrady w wyniku przecieku wody i piasku są duże. – Wewnątrz stacji Powiśle mamy 6.500 m3 materiału, który pochodzi spod tunelu Wisłostrady. Prowadzimy stały monitoring tunelu i mostu, ale nie zaobserwowaliśmy żadnych osiadań. Przeprowadziliśmy kilka nieinwazyjnych badań (m.in. georadar, podłużne przekroje sejsmiczne). Badania potwierdziły, że pod tunelem jest pustka o długości ok. 60 metrów. Płyta jezdni jest pozbawiona naturalnego podłoża – przedstawia sytuację Mustafa Tuncer, dyrektor projektu ze strony tureckiej w AGP Metro.

Wykonawcę zaprezentował koncepcję działań związanych z zabezpieczaniem tunelu Wisłostrady, zgodną z rekomendacjami ekspertów. – Głównym celem jest zapełnienie pustki, ale zanim do tego dojdzie musimy stworzyć na stacji korek. Beton, którym będziemy wypełniać przestrzeń, jest cięższy niż grunt. Korek jest niezbędny, żeby więcej materiału nie trafiało na stację – wyjaśnia Tuncer. Pustka będzie wypełniana etapowo metodą obserwacyjną – po każdej warstwie będą prowadzone badana, które pozwolą odpowiedzieć na pytanie, czy prace przynoszą oczekiwany rezultat. – To bardzo skomplikowana procedura. Po pierwszych krokach z zaplanowanych działań będziemy mogli ocenić ile czasu to zajmie – mówi Tuncer. Prace ruszą, jak tylko wykonawca dostanie pozwolenie na ich wznowienie. Na razie testowana jest mieszanka, którą będzie wypełniana pustka. – Po zabezpieczeniu tunelu musimy dokonać wzmocnienia gruntu wokół stacji. Nie będzie to łatwe – dodaje Tuncer.

Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego wstrzymał prace 20 sierpnia br. w zachodniej części stacji i w łączniku pod tunelem Wisłostrady. Instytucja ta zobowiązała też Metro do przygotowania oceny stanu prac i tego, co trzeba zrobić, żeby bezpiecznie prowadzić budowę. – Przewidujemy, że eksperci przedstawią raporty między 15 a 17 września. Wtedy będziemy mogli przedstawić więcej informacji – mówi Jerzy Lejk, prezes Metra. Pod koniec września zapadnie też decyzja o ewentualnej zmianie miejsca startu tarcz z Powiśla na Dworzec Wileński.

Na razie na Powiślu trwa przygotowanie jezdni dla objazdu Wisłostrady. – na początku września w nocy z soboty na niedzielę chcemy uruchomić ten objazd. Samochody pojada w kierunku północnym bulwarem nadwiślanym. Musimy wygrodzić jezdnię, by była maksymalnie bezpieczna. Te prace trwają – mówi Jacek Wojciechowicz, wiceprezydent miasta. Jezdnia poprowadzona jest przez wschodnią część placu budowy stacji Powiśle, łukiem omijając zbudowane wejście na stację. Następnie samochody pojadą pod Mostem Świętokrzyskim i Centrum Nauki Kopernik. W przeciwną stronę, w kierunku Mokotowa, ruch odbywać się będzie starą Wisłostradą – Wybrzeżem Kościuszkowskim obok Centrum Nauki Kopernik (teraz ruch odbywa się tędy w drugą stronę).

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Intermodal i logistyka

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Witold Urbanowicz 22 listopada 2016

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Intermodal i logistyka

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Witold Urbanowicz 02 listopada 2016

Metro: Powstaną ogromne podziemne „zajezdnie”. Co z Morami?

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Intermodal i logistyka

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Witold Urbanowicz 22 listopada 2016

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Intermodal i logistyka

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Witold Urbanowicz 02 listopada 2016

Metro: Powstaną ogromne podziemne „zajezdnie”. Co z Morami?

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5